OPTIMIZAREA PROCESELOR – 6 pasi pentru a imbunatati eficienta

0
optimizarea proceselor de afaceri , imbunatatirea performantelor organizatiei , structura proceselor de afaceri

Procesele pot fi formale, numite proceduri (documentate si cu un numar bine stabilit de etape), respectiv informale, create de angajati, nefiind transpuse in scris. Indiferent de structura proceselor de afaceri, acestea au in comun faptul ca sunt destinate sa eficientizeze activitatea dvs. si a echipei dvs. Atunci cand toti cei implicati urmeaza pasii stabiliti si testati, apar mult mai putine erori si decalaje, efortul este dozat corect, iar angajatii si clientii se simt mai satisfacuti. Optimizarea proceselor de afaceri presupune imbunatatirea perfomantelor organizatiei, redefinind structura proceselor de afaceri in vederea:

  • Cresterii eficientei organizatiei – este o consecinta imediata a procesului de optimizare, data de eliminarea sau reproiectarea proceselor ineficiente, automatizarea sarcinilor si reducerea stresului la nivelul angajatilor, permitandu-le acestora sa fie mult mai productivi;
  • Cresterii calitatii rezultatelor – prin reducerea posibilitatilor de aparitie a erorilor;
  • Imbunatatirii cadrului de monitorizare a perfomantelor – prin asigurarea unui cadru transparent de desfasurare a proceselor;
  • Eficientizarii utilizarii resurselor – prin eliminarea actiunilor redundante, generatoare de erori si costuri.

Procesele care nu functioneaza pot provoca numeroase probleme, asa cum sunt:

  • Plangerile clientilor asupra calitatii slabe a produselor sau serviciilor;
  • Frustrarea colegilor;
  • Efort suplimentar pentru finalizarea procesului;
  • Cresterea costurilor;
  • Risipirea resurselor.

PASI IN OPTIMIZAREA PROCESELOR DE AFACERI

Conținut rezervat membrilor

Vă rugam să vă logați pentru a accesa articolul!

Register New Account
Reset Password
Shopping cart