Metoda FMEA – Modalitati de a esua si analiza efectelor

Identificarea problemelor potentiale inainte de a actiona permite estimarea si evaluarea impactului negativ, in vederea luarii masurilor aferente. Analiza Efectelor sau Metoda FMEA (Failure Mode and Effects Analysis) este un instrument utilizat in procesul de gestionare a riscurilor, identificand blocajele potentiale si clasificandu-le in functie de probabilitatea de aparitie si de gravitatea acestora.

Analiza FMEA este realizata prin completarea unei fise care ajuta la descoperirea potentialelor impedimente din cadrul proceselor si la identificarea celor mai eficiente mijloace de solutionare a acestora. Metoda FMEA sau principiul zero defecte este o abordare utila in proiectarea proceselor de afaceri, in revizuirea si imbunatatirea proceselor sau sistemelor deja functionale.

In elaborarea FMEA se analizeaza in detaliu solutia propusa si se evidentiaza sistematic punctele vulnerabile. Odata identificate punctele vulnerabile, se realizeaza o evaluare a consecintelor potentiale (esecurilor) tinand cont de urmatoarele criterii:

  • Severitatea – cat de critic este esecul?
  • Frecventa aparitiei – care este probabilitatea de aparitie a esecului?
  • Facilitatea detectarii – cat de usor se poate detecta esecul?
metoda fmea, analiza fmea, procedura fmea, tehnica fmea, analiza efectuata de management, exemplu analiza fmea, analiza efectuata de management model, managementul riscurilor, evaluarea proceselor, evaluarea serviciilor, evaluarea produselor

METODA FMEA – DESCRIEREA CONCEPTULUI

Abordarea a fost publicata in 1949 de Departamentul de Aparare a Statelor Unite, fiind un instrument utilizat frecvent in controlul calitatii. Pentru previzionarea esecurilor, metoda FMEA are la baza instrumente precum Analiza Riscurilor si Analiza Cauza-Efect. Aceasta a fost initial utilizata in dezvoltarea produselor, insa este de asemenea eficienta in proiectarea proceselor de afaceri.

Metoda FMEA este o abordare preventiva in managementul riscurilor, evaluand procese, sisteme, produse si servicii sub aspectul identificarii principalelor cai de esec (probleme, erori, riscuri etc.). Folosind aceasta evaluare, se vor identifica cele mai puternice amenintari si ulterior se va modifica design-ul solutiei pentru a reduce probabilitatea de aparitie a esecului identificat.

Odata redefinita solutia, se recomanda reluarea FMEA pentru a asigura ca punctele potentiale de esec nu au fost integrate in noul design.

Pentru implementarea eficienta a FMEA, in vederea obtinerii unui rezultat adecvat este recomandat a fi intelese urmatoarele aspecte:

  • Nu toate problemele sunt la fel. Nu toate problemele au acelasi nivel de importanta, iar utilizarea FMEA ajuta la prioritizarea acestor probleme.
  • Imbunatatirea continua trebuie sa fie forta motrice a utilizarii FMEA, altfel eforturile de implementare vor fi statice.

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

MOD DE ABORDARE IN UTILIZAREA CONCEPTULUI „PRINCIPIUL ZERO DEFECTE”

Pentru a utiliza principiul zero defecte ca instrument de management este necesara parcurgerea minutioasa a unui set de pasi specifici:

🔵 Pasul 1 – identificati solutia, sistemul sau procesul ce urmeaza a fi supus analizei; in conditii adecvate, precizati principala problema supusa investigatiei si enumerati elementele critice intr-o ordine logica (ex.: in ordine cronologica);

🔵 Pasul 2 – elaborati o diagrama de flux pentru a cartografia solutia sau procesul, precum si interactiunea dintre diferitele elemente componente ale acestora.

🔵 Pasul 3 – parcurgeti fiecare element al procesului utilizand matricea de mai jos:

metoda FMEA , principiul zero defecte , proiectarea proceselor de afaceri

1se recomanda utilizarea unei scale de evaluare de la 1 la 5, unde 1 – nivel foarte scazut, iar 5 – nivel foarte ridicat de Severitate si Frecventa a aparitiei, iar din punctul de vedere al Facilitatii detectarii, 1 – foarte facil, iar 5 – foarte dificil.

2Nivel de prioritate a riscului = produsul valorilor pentru criteriile Severitate x Aparitie x Detectare.

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

Register New Account
Shopping cart