Cadrul prioritizării din perspectiva clienților

300 lei

Cadrul prioritizării nevoilor clienților este o modalitate eficientă prin care puteți înțelege dorințele reale ale clienților dumneavoastră, facilitându-vă astfel procesul decizional de prioritizare a direcțiilor de acțiune și a inițiativelor strategice la nivelul organizației. Evaluarea priorităților clienților vă ajută să vă concentrați eforturile asupra acelor aspecte ale business-ului care adresează nevoile și dorințele consumatorilor.

Inițial, această metodă a fost concepută pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului și procesele de inovare în cadrul echipelor de dezvoltare de produs. Tehnica se concentrează mai degrabă pe caracteristicile produsului care adresează nevoile prioritare și nu pe client în sine. Avantajul constă în faptul că nevoia este constantă, nu variază în timp și nu depinde de o anumită structură.

Există trei dimensiuni cheie ale modului în care prioritizați nevoile clientului:

Dimensiunea funcțională  – acesta este cel mai evident aspect al modului în care prioritizați nevoile, fiind primul lucru care vă vine în minte. Este suficient să vă întrebați: „ce nevoie dorește clientul meu să-și satisfacă prin utilizarea produsului sau serviciului meu?”. Este recomandat să construiți în prealabil un profil al cumpărătorului.

Dimensiunea emoțională – trebuie să înțelegeți ce emoții trăiește clientul dumneavoastră dacă ar utiliza produsul sau serviciul pentru a-și rezolva sarcinile.

Dimensiunea socială – în cele din urmă, să nu uităm că oamenii sunt animale sociale. În toate acțiunile noastre există un aspect social, o „activitate socială”. Toate deciziile noastre, luate mai mult sau mai puțin conștient, țin cont de efectele pe care acțiunea le va avea asupra celor din jurul nostru.

Evaluarea priorităților clienților acționează asemănător unei lentile prin care puteți observa clienții, aceasta vă permite să îmbunătățiți procesul de inovare la nivel de produs sau a business-ului în ansamblu, prin asigurarea unei mai bune alinieri a inițiativelor companiei cu nevoile acestora. Câteva acțiuni premergătoare utilizării acestui instrument pot facilita demersul prioritizării: (1) selectarea pieței țintă pe care doriți să activați, (2) planificarea produsului pe care îl veți comercializa, (3) dezvoltarea produsului prin stabilirea caracteristicilor cheie și (4) facilitarea procesului de cumpărare pentru a îmbunătăți experiența clientului.

 

Beneficii

Analiza priorităților clienților este un instrument util deoarece vă permită să:

  • identificați nevoile care nu sunt suficient de satisfăcute sau care nu sunt acoperite
  • înțelegeți așteptările clienților
  • luați decizii mai bine informate
  • gestionați eficient resursele alocate dezvoltării de produse / servicii
  • prioritizați doar inițiativele care generează valoare
  • aveți o imagine de ansamblu asupra specificațiilor prioritate din perspectiva clienților

 

Avantaje
  • Template gata de utilizat, ușor de înțeles
  • Instrucțiuni și exemple de completare
  • Scorare rapidă prin liste de tip drop-down
  • Opțiuni de filtrare pentru eficientizarea selecției de informații
  • Formule predefinite, fără risc de suprascriere
  • Navigare rapidă în document
Cadrul prioritizării din perspectiva clienților
Cadrul prioritizării din perspectiva clienților

300 lei

300 lei

9.3
Expert ScoreRead review
Register New Account
Shopping cart