MANAGEMENTUL PRIN OBIECTIVE – alinierea obiectivelor echipei cu ale organizatiei

1
afaceri, obiectivele, inovare, inovarea, concept, conceputlui, abordare, abordarea, implementare, implementarea, modelului, creativitate, creativitatii, echipa, avantajele, avantaj, punctele, punctelor, puncte, forte, cunoastem, cunoaserea, dezvoltarea, abilitati, strenghtsfinder, testul,abilitatile, angajatului, angajatilor, trasaturi, persoana, personale, caracter, metoda, metodologie, metodologiei, identificarea, gestionarea, descoperirea, competitiv, competitive, practici, incurajarea, creativ, creative, doblin, originea, origine, descriere

Un manager eficient aloca mult timp pentru a pune in valoare si a folosi cele mai bune abilitati si cunostinte ale angajatilor sai, facandu-i totodata sa lucreze ca o echipa unita pentru realizarea obiectivelor comune. Pentru aceasta, este nevoie de o abordare conform careia diferitele ierarhii din cadrul companiei trebuie integrate, pentru ca angajatii sa isi puna in valoare cel mai inalt nivel al abilitatilor si cunostintelor de care dispun, de implicare, asumarea responsabilitatii si maturitate. Managementul prin Obiective reprezinta un ghid cu ajutorul caruia toate acestea pot fi puse in aplicare.

ORIGINEA CONCEPTULUI

Conceptul de Management prin Obiective a fost dezvoltat de Peter Drucker in 1954 in cartea sa “The Practice of Management” si reprezinta o tehnica de management prin care managerii si angajatii lucreaza impreuna pentru stabilirea, realizarea si monitorizarea obiectivelor pentru o perioada de timp clar definita. Prin aceasta tehnica, obiectivele organizationale si planificarea de sus in jos in cadrul organizatiei sunt transpuse in obiective personale la nivelul membrilor acesteia.

Managementul prin Obiective (MPO) defineste rolurile si responsabilitatile angajatilor si ii ajuta sa-si schiteze cursul viitor al actiunilor lor in cadrul organizatiei. Este un proces prin care managementul si angajatii agreeaza si stabilesc impreuna obiectivele. Este modul prin care angajatii inteleg ce anume se asteapta de la ei, ajutandu-i totodata sa-si fixeze tintele personale. Astfel, ei reusesc sa atinga atat obiectivele personale, cat si pe cele ale companiei.

DESCRIEREA CONCEPTULUI

Conținut rezervat membrilor

Vă rugam să vă logați pentru a accesa articolul!

Register New Account
Reset Password
Shopping cart