KPI – KRI: TELECOMUNICATII

31.

Telecom

KPI – Indicatori de performanță & KRI – Indicatori de rezultat
  • Care sunt indicatorii de performanță (KPI) È™i de rezultat (KRI) în sectorul Telecom È™i cum se calculează aceÈ™tia?
  • Care sunt cei mai importanÈ›i KPI pentru firmele din sectorul Telecom?
  • De ce au nevoie de KPI organizaÈ›iile din sectorul Telecom?

Am consolidat în această pagină răspunsurile la toate aceste întrebări, axându-ne pe indicatorii de performanță și de rezultat (cu definiții și formule) aplicabili companiilor din sectorul Telecom.

Performanța organizației reprezintă rațiunea de a fi a multor manageri și antreprenori. Deși țelul este înalt, el rămâne de cele mai multe ori la nivel declarativ. De ce? Întrucât elementul cheie în această direcție – stabilirea unor indicatori de performanță adecvați domeniului de activitate al firmei și specificului fiecărui departament – este uneori subestimat și de cele mai multe ori insuficient implementat. O astfel de reticență managerială este riscantă, deoarece un set de indicatori de performanță bine pus la punct poate fi piatra de temelie a dezvoltării unei organizații, iar lipsa KPI-ilor va pune în dificultate compania în situații de incertitudine/ instabilitate economică sau criză.

  • Indicatorii de Performanță (Key Performance Indicators) reflectă elemente operaÈ›ionale privitoare la modul în care se desfășoară activitatea unei companii, cât de bine realizează aceasta ceea ce este necesar pentru atingerea rezultatelor dorite. Prin urmare ei trebuie să analizeze zonele care conduc în mod direct afacerea spre obiectivele stabilite È™i nu se referă la a măsura obiective finale, ci la performanÈ›a acÈ›iunilor precise care conduc la atingerea acestora.
  • Indicatorii de Rezultat (Key Results Indicators) oferă o imagine de ansamblu asupra rezultatelor acÈ›iunilor, asupra progreselor realizate în atingerea obiectivelor companiei, indicând doar efectele măsurilor aplicate, nu È™i cauzele acestora.

Este importantă urmărirea obiectivelor finale, prin stabilirea Indicatorilor de Rezultat, însă nu se va putea ști ce anume a determinat/ împiedicat atingerea obiectivelor dacă nu sunt monitorizate activitățile necesare îndeplinirii lor; iar pentru aceasta este nevoie de stabilirea Indicatorilor de Performanță. Prin corelarea KRI cu KPI se poate obține o imagine a relaționărilor între diferite activități realizate zilnic și efectele lor.

Descoperă puterea deciziilor informate

SISTEM KPI & KRI

Aici ai indicatorii necesari pentru a seta obiective de performanță, evalua succesul și a îmbunătăți rezultatele afacerii tale. Unde cifrele vorbesc, vorbele pălesc.

Necesitatea utilizării de KPI în sectorul Telecom

Indicatorii cheie de performanță (KPI) sunt esențiali pentru a urmări progresul unei companii furnizoare de servicii de telecomunicații. Aceștia oferă informații valoroase despre cât de bine funcționează compania, unde sunt anumite probleme care i-ar putea afecta operațiunile și care sunt noile tendințe în ceea ce privește comportamentul consumatorilor. În plus, indicatorii de performanță oferă și alte beneficii companiilor de telecom, printre care:

  • îmbunătățirea loialității clienÈ›ilor: folosind KPI pentru măsurarea loialității clienÈ›ilor companiile vor înÈ›elege mai bine aÈ™teptările È™i nevoile acestora È™i astfel își pot concentra eforturile pentru a asigura o mai bună retenÈ›ie
  • creÈ™terea cotei de piață: indicatorii de performanță pot fi folosiÈ›i de către companii pentru identificarea È™i (de dorit) valorificarea de noi oportunități pe piață
  • creÈ™terea profiturilor: prin măsurarea indicatorilor de performanță companiile pot identifica ariile care cauzează risipă È™i pot lua decizii informate pentru a creÈ™te profiturile
  • controlul calității: monitorizarea indicatorilor cheie de performanță facilitează identificarea de către management a zonelor care necesită îmbunătățiri È™i adoptarea măsurilor care asigură respectarea standardelor de calitate
  • creÈ™terea adaptabilității: prin definirea È™i implementarea unui set de indicatori de performanță monitorizaÈ›i periodic companiile pot obÈ›ine o anumită capacitate de previziune È™i devin flexibile în adaptarea strategiilor în funcÈ›ie de necesități

Un set de KPI ajută la identificarea oportunităților, stabilirea obiectivelor, măsurarea progresului și monitorizarea performanței unui proces, departament sau angajat.

Performanță măsurabilă
pentru decizii corecteDescoperă puterea unui sistem personalizat de KPI! Cheia pentru a înțelege și îmbunătăți performanța companiei tale. Transformă datele în decizii și obține rezultate care contează!.
Indicatori aliniați cu strategia și obiectivele cheie ale companiei
Evitarea risipei, cu indicatori adaptați proceselor interne
Decizii bazate pe date, nu pe presupuneri, pentru rezultate reale
Echipă motivată și informată, prin obiective clare și măsurabile

Solutie personalizata

Top 10 criterii de performanță pentru sectorul Telecom

  1. Venitul mediu pe utilizator (ARPU) – măsoară valoarea medie a veniturilor generate de fiecare utilizator pe o anumită perioadă de timp, indicând gradul de loialitate a clienÈ›ilor față de serviciile companiei.
  2. Rata de dezabonare a clienÈ›ilor – indică numărul de clienÈ›i care renunță la serviciile companiei, fie din cauza nemulÈ›umirilor, fie în favoarea unei companii concurente; este un indicator important pentru a monitoriza eficienÈ›a serviciilor È™i a eforturilor de retenÈ›ie a clienÈ›ilor.
  3. Costul de achiziÈ›ie a clienÈ›ilor – măsoară costul atragerii de noi clienÈ›i È™i este un indicator cheie pentru evaluarea eficienÈ›ei echipelor de vânzări È™i de marketing.
  4. Gradul de acoperire a reÈ›elei – redă disponibilitatea serviciilor companiei pe teritoriul țării È™i este important pentru a asigura satisfacÈ›ia clienÈ›ilor.
  5. Calitatea apelurilor – reflectă numărul de întreruperi, pierderi de semnal, È™i este un indicator important pentru evaluarea performanÈ›ei infrastructurii de telecomunicaÈ›ii administrată de companie.
  6. PerformanÈ›a reÈ›elei – măsoară parametri de calitate a reÈ›elei È™i este important pentru a depista problemele de reÈ›ea È™i pentru a îmbunătăți capacitatea È™i viteza conexiunii.
  7. Rata de finalizare a apelurilor – contorizează numărul de apeluri finalizate fără întreruperi È™i este un indicator important pentru asigurarea satisfacÈ›iei clienÈ›ilor.
  8. Utilizarea reÈ›elei – indică datele consumate È™i este important pentru a asigura o performanță È™i o utilizare optime.
  9. Scorul de satisfacÈ›ie a clienÈ›ilor – redă gradul de satisfacÈ›ie a clienÈ›ilor față de serviciile companiei de telecomunicaÈ›ii È™i indică ariile care pot fi îmbunătățite pentru a oferi o experiență pozitivă consumatorilor.
  10. Rata medie de abandon – contorizează numărul de apelurile abandonate și ajută la identificarea eventualelor probleme care îngreunează sau întrerup convorbirile telefonice.

Indicatorii de performanță sunt esențiali furnizorilor de servicii de telecomunicații pentru că asigură monitorizarea nivelul de satisfacție a clienților, optimizarea costurilor, creșterea eficienței operaționale, planificarea și previziunea performanțelor afacerii în ansamblu. Prin monitorizarea și ajustarea indicatorilor de performanță, furnizorii de servicii de telecomunicații își pot îmbunătăți performanța comercială, pot oferi o experiență mai bună clienților și pot stimula creșterea business-ului.

KPI & KRI: TELECOM

Performanță măsurabilă
pentru decizii corecteDescoperă puterea unui sistem personalizat de KPI! Cheia pentru a înțelege și îmbunătăți performanța companiei tale. Transformă datele în decizii și obține rezultate care contează!.
Indicatori aliniați cu strategia și obiectivele cheie ale companiei
Evitarea risipei, cu indicatori adaptați proceselor interne
Decizii bazate pe date, nu pe presupuneri, pentru rezultate reale
Echipă motivată și informată, prin obiective clare și măsurabile

Solutie personalizata

VirtualBoard
Logo
Register New Account
Shopping cart