KPI – KRI: SERVICII MEDICALE PRIVATE

30.

Servicii Medical Private

KPI – Indicatori de performanță & KRI – Indicatori de rezultat
  • Care sunt indicatorii de performanță (KPI) È™i de rezultat (KRI) în sectorul Servicii Medical Private È™i cum se calculează aceÈ™tia?
  • Care sunt cei mai importanÈ›i KPI pentru firmele din sectorul Servicii Medical Private?
  • De ce au nevoie de KPI organizaÈ›iile din sectorul Servicii Medical Private?

Am consolidat în această pagină răspunsurile la toate aceste întrebări, axându-ne pe indicatorii de performanță și de rezultat (cu definiții și formule) aplicabili companiilor din sectorul Servicii Medical Private.

Performanța organizației reprezintă rațiunea de a fi a multor manageri și antreprenori. Deși țelul este înalt, el rămâne de cele mai multe ori la nivel declarativ. De ce? Întrucât elementul cheie în această direcție – stabilirea unor indicatori de performanță adecvați domeniului de activitate al firmei și specificului fiecărui departament – este uneori subestimat și de cele mai multe ori insuficient implementat. O astfel de reticență managerială este riscantă, deoarece un set de indicatori de performanță bine pus la punct poate fi piatra de temelie a dezvoltării unei organizații, iar lipsa KPI-ilor va pune în dificultate compania în situații de incertitudine/ instabilitate economică sau criză.

  • Indicatorii de Performanță (Key Performance Indicators) reflectă elemente operaÈ›ionale privitoare la modul în care se desfășoară activitatea unei companii, cât de bine realizează aceasta ceea ce este necesar pentru atingerea rezultatelor dorite. Prin urmare ei trebuie să analizeze zonele care conduc în mod direct afacerea spre obiectivele stabilite È™i nu se referă la a măsura obiective finale, ci la performanÈ›a acÈ›iunilor precise care conduc la atingerea acestora.
  • Indicatorii de Rezultat (Key Results Indicators) oferă o imagine de ansamblu asupra rezultatelor acÈ›iunilor, asupra progreselor realizate în atingerea obiectivelor companiei, indicând doar efectele măsurilor aplicate, nu È™i cauzele acestora.

Este importantă urmărirea obiectivelor finale, prin stabilirea Indicatorilor de Rezultat, însă nu se va putea ști ce anume a determinat/ împiedicat atingerea obiectivelor dacă nu sunt monitorizate activitățile necesare îndeplinirii lor; iar pentru aceasta este nevoie de stabilirea Indicatorilor de Performanță. Prin corelarea KRI cu KPI se poate obține o imagine a relaționărilor între diferite activități realizate zilnic și efectele lor.

Descoperă puterea deciziilor informate

SISTEM KPI & KRI

Aici ai indicatorii necesari pentru a seta obiective de performanță, evalua succesul și a îmbunătăți rezultatele afacerii tale. Unde cifrele vorbesc, vorbele pălesc.

Necesitatea utilizării de KPI în Servicii Medical Private

KPI (indicatorii cheie de performanță) sunt esențiali pentru furnizorii de servicii medicale, deoarece oferă o perspectivă clară și obiectivă asupra performanței organizației în raport cu obiectivele sale. În plus, stabilirea unui set de indicatori de performanță pentru furnizorii de servicii medicale generează și o serie de beneficii, dintre care cele mai :

  • creÈ™terea gradului de motivare a angajaÈ›ilor: stabilirea unor obiective È™i aÈ™teptări clare de performanță la nivel de echipă È™i de individ, completată de recunoaÈ™terea performanÈ›elor creează cadrul adecvat în care monitorizarea indicatorilor de performanță va contribui la motivarea angajaÈ›ilor
  • creÈ™terea performanÈ›ei financiare: prin măsurarea performanÈ›ei financiare a fiecărui departament companiile pot identifica oportunități de îmbunătățire È™i sursele pentru economii de costuri
  • monitorizarea progresului: indicatorii de performanță definiÈ›i corect ajută la urmărirea progresului proiecte È™i iniÈ›iativelor strategice din cadrul companiei
  • gestionarea riscurilor: prin evaluarea indicatorilor de performanță companiile pot identifica mai uÈ™or potenÈ›iale riscuri È™i pot lua măsuri pentru a le atenua
  • creÈ™terea cotei de piață: indicatorii de performanță pot fi folosiÈ›i de către companii pentru identificarea È™i (de dorit) valorificarea de noi oportunități pe piață
  • asigurarea unui avantaj competitiv: prin definirea, implementarea È™i monitorizarea indicatorilor de performanță companiile pot înÈ›elege mai bine cum se situează în raport cu concurenÈ›ii lor, pot identifica domeniile în care ar putea avea un avantaj sau un dezavantaj competitiv È™i își pot ajusta strategia în consecință
Performanță măsurabilă
pentru decizii corecteDescoperă puterea unui sistem personalizat de KPI! Cheia pentru a înțelege și îmbunătăți performanța companiei tale. Transformă datele în decizii și obține rezultate care contează!.
Indicatori aliniați cu strategia și obiectivele cheie ale companiei
Evitarea risipei, cu indicatori adaptați proceselor interne
Decizii bazate pe date, nu pe presupuneri, pentru rezultate reale
Echipă motivată și informată, prin obiective clare și măsurabile

Solutie personalizata

Top 10 criterii de performanță pentru sectorul Servicii Medical Private

  1. Rata de satisfacÈ›ie a pacienÈ›ilor – indică procentul de pacienÈ›i care au fost trataÈ›i cu succes È™i au furnizat un feedback pozitiv în raport serviciile medicale primite; acest indicator este util identificării ariilor cu probleme È™i a soluÈ›iilor ce trebuie implementate.
  2. Indicele de calitate – reflectă percepÈ›ia pacienÈ›ilor față de calitatea serviciilor medicale oferite de personalul sanitar; aceste date pot fi colectate prin intermediul unor sondaje efectuate în rândul pacienÈ›ilor È™i pot fi utilizate pentru a crea strategii eficiente care să conducă la servicii de calitate superioară.
  3. SiguranÈ›a pacienÈ›ilor – măsoară rata erorilor medicale (malpraxis È™i evenimente adverse asociate asistenÈ›ei medicale) sau a diagnosticărilor greÈ™ite la internare versus externare.
  4. Venituri pe pacient – măsoară valoarea veniturilor generate de fiecare pacient, ajutând furnizorii de servicii medicale să analizeze performanÈ›a financiară a serviciilor oferite.
  5. Timpul de aÈ™teptare – indică numărul de minute de aÈ™teptare de la prezentare până la primirea primelor îngrijiri, arătând eficienÈ›a personalului medical È™i eventualele deficienÈ›e de personal.
  6. Rata de reinternare a pacienÈ›ilor – măsoară rata bolnavilor reinternaÈ›i în termen de 30 de zile de la externarea iniÈ›ială.
  7. Rata de satisfacÈ›ie a personalului – indică gradul de satisfacÈ›ie a personalului medical față de activitatea desfășurată È™i de activitatea managementului.
  8. Rata de fluctuație a personalului – reflectă timpul mediu pe care angajații îl petrec în cadrul unității sanitare, ajutând la identificarea eventualelor probleme de management și a unor noi metode de motivare și retenție a angajaților.
  9. Cost pe pacient – indică media cheltuielilor efectuate pentru furnizarea serviciilor de asistență medicală pentru fiecare pacient.
  10. Rata infecÈ›iilor intra-spitaliceÈ™ti – redă numărul de cazuri cu infecÈ›ii nozocomiale, ajutând unitățile sanitare să ia măsuri de prevenire a răspândirii infecÈ›ilor È™i de îmbunătățire a igienei.

Indicatorii de performanță ajută organizațiile care activează în sectorul Serviciilor Medicale să măsoare satisfacția pacienților, eficiența personalului, calitatea actului medical și performanța financiară. De asemenea, aceștia pot ajuta la urmărirea progreselor înregistrate în atingerea obiectivelor cheie, cum ar fi reducerea timpilor de așteptare, îmbunătățirea rezultatelor pentru pacienți și creșterea satisfacției pacienților

KPI & KRI: SERVICII MEDICAL PRIVATE

Performanță măsurabilă
pentru decizii corecteDescoperă puterea unui sistem personalizat de KPI! Cheia pentru a înțelege și îmbunătăți performanța companiei tale. Transformă datele în decizii și obține rezultate care contează!.
Indicatori aliniați cu strategia și obiectivele cheie ale companiei
Evitarea risipei, cu indicatori adaptați proceselor interne
Decizii bazate pe date, nu pe presupuneri, pentru rezultate reale
Echipă motivată și informată, prin obiective clare și măsurabile

Solutie personalizata

VirtualBoard
Logo
Register New Account
Shopping cart