CELE 10 ARII DE INOVATIE DOBLIN – IDENTIFICAREA DE NOI OPORTUNITATI DE INOVARE

0
inovatie, inovatie in afaceri, inovatie business, arii de inovare, inovare, afaceri, business, crearea de noi produse, procese de inovatie, procesele de inovatie, procesul de inovare, tipuri de inovatie, inovatie organizationala, performanta produselor, inovare, inovarea, concept, conceputlui, metoda, metodologie, metodologiei, doblin

Pe masura ce schimbarea este tot mai necesara in mediul actual de afaceri, cuvantul „inovatie” este tot mai rostit in majoritatea organizatiilor care doresc sa prospere. Insa exista multi manageri care cred inca in faptul ca inovatia se refera doar la produse si tehnologii noi. Crearea de noi produse reprezinta doar unul dintre modurile de a inova, o cale care prin caracteristicile acestora furnizeaza cel mai redus profit si avantajul competitiv cel mai scazut.

Practica companiilor a dovedit ca procesele de inovatie nu esueaza de obicei din cauza lipsei de creativitate, ci de cele mai multe ori din cauza lipsei disciplinei. Calea cea mai sigura catre esec in inovare este concentrarea organizatiei exclusiv pe produse. De aceea, companiile inovatoare de succes utilizeaza mai multe tipuri de a inova si analizeaza tiparele de inovare caracteristice industriei in care activeaza.

inovatie, inovatie in afaceri, inovatie business, arii de inovare, inovare, afaceri, business, crearea de noi produse, procese de inovatie, procesele de inovatie, procesul de inovare, tipuri de inovatie, inovatie organizationala, performanta produselor

Daca procesul de inovare este defalcat si analizat, se pot trage invataminte asupra motivelor pentru care majoritatea organizatiilor esueaza si doar unele reusesc in aceasta directie. Construind procesul de inovare in mod sistematic, sansele de succes pot creste exponential.

Cadrul celor 10 Tipuri de Inovatie este un instrument care ofera o modalitate de a identifica noi oportunitati legate de produse si ajuta la dezvoltarea unor inovatii viabile.

CONCEPTUL DE INOVATIE ORGANIZATIONALA

Toate companiile spun ca inovatia este importanta si ca apreciaza ideile angajatilor lor. De fapt, creativitatea devine o competenta de baza de care companiile stiu ca vor avea nevoie in viitor.

Cu toate acestea, problema consta in faptul ca doar putine companii stiu cum sa obtină valoare din eforturile lor de inovare, ca sa nu mai vorbim de transformarea lor in profit.

Inovatiile simple utilizeaza unul sau doua tipuri de inovare si fiecare companie trebuie sa le includa permanent in propria strategie. Insa trebuie luat in considerare principiul care afirma ca a imbunatati continuu ceva existent este una dintre cele mai sigure cai catre esec. Din pacate, exista un numar foarte mare de organizatii care folosesc inovarea simpla. In contextul actual, doar inovarea simpla nu este suficienta pentru succesul firmei pe termen lung.

Inovarea tinde sa se concentreze pe performanta produselor – produse noi, actualizari noi, caracteristici noi. De aceea, companiile considera adesea ca investitiile in cercetare si dezvoltare reprezinta „ingredientul secret” pentru inovare. Atunci cand o companie combina mai multe tipuri de inovatii, aceasta poate obtine rezultatele pe care si le doreste.

In momentul in care un sector se dezvolta si devine complex, necesita eforturi de inovatie mai sofisticate, care presupun utilizarea mai multor tipuri de inovare, combinate si corelate, care implica echipe multidisciplinare cu abilitati si cunostinte complexe.

Compania Doblin Development LLC (pioniera in disciplina inovarii din 1981) a dezvoltat un model – 10 Tipuri de Inovare – care evidentiaza diverse metode de inovare care pot fi utilizate. Dupa ani de cercetare, compania Doblin a afirmat ca orice organizatie poate atinge succesul daca se concentreaza pe cel putin 4 din cele 10 tipuri de inovatie descrise de model.

Cadrul celor 10 Tipuri de Inovare este un instrument simplu si intuitiv, care poate fi utilizat atat in diagnosticarea si optimizarea unui proces de inovare in derulare, cat si in analiza competitiei existente. Totodata, acest model furnizeaza tehnica prin care se identifica elementele care nu au fost luate in considerare in procesul de inovare.

Ceea ce se defineste ca fiind inovatie in cadrul unei anumite organizatii va varia in functie de sectorul si de industria in care aceasta opereaza. De asemenea, aceasta poate fi determinata de structura si cultura organizationala, precum si de obiectivele sale comerciale strategice. Din acest motiv, este adesea util sa analizati ce tipuri de inovare vizeaza organizatia dumneavoastra, cel putin pentru a verifica daca nu omiteti alte oportunitati.

Modelul celor 10 Tipuri de Inovatie clasifica oportunitatile de inovare in 3 sectiuni: Configurare, Oferta, Experienta oferita. Fiecare din aceste categorii include tipurile aferente de Inovare, ca in Figura 1:

Figura 1. Tipuri de Inovatie

Aceasta configuratie este considerata scheletul procesului de inovatie si este corelat cu procesele de baza ale afacerii, avand urmatoarele semnificatii ale categoriilor:

10

Abonament Premium Trimestrial | Discount 25%!

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei Cumpara
CUPON
4 days left
Detalii abonament

Configurarea

Aceasta categorie se refera la configurarea organizatiilor din punct de vedere al modelului utilizat pentru generarea profitului si a structurii afacerii si proceselor. Aceasta categorie este considerata baza procesului de inovare si este in stransa legatura cu procesele de baza ale afacerii. Modelele incluse in aceasta categorie sunt:

🔵 Modelul de generare profit – implica modul in care produsele/serviciile companiei creeaza profitul. Explorarea modelelor inovative de generare a profitului poate imbunatati pozitia competitiva a companiei. Modelul sustine ca dezvoltarea noilor produse si servicii trebuie sa aiba la baza analiza pietei-tinta.

🔵 Retea de relationare – implica conectarea in scopul de a castiga mai multe idei de solutii inovative. Companiile construiesc parteneriate pentru a dezvolta produse/servicii.

🔵 Structura – se concentreaza pe activele si resursele interne ale companiei, incluzand resursele umane, in scopul de a crea valoare. De exemplu, acest model poate implica crearea de noi unitati de business care sa se concentreze pe actiuni specifice, cum ar fi cercetarea sau analiza.

🔵 Proces – se refera la concentrarea pe toti factorii inovativi legati de procesul de inovatie din cadrul companiei si pe modul in care acesta poate fi optimizat in scopul crearii unei valori pe piata. Acesta include implementarea proceselor aferente lantului de aprovizionare si a celor logistice.

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

Register New Account
Shopping cart