ETAPELE IN PROCESUL DE INOVARE – CRESTEREA SANSELOR DE SUCCES IN INOVARE

2
procesul de inovare, proces de inovare, inovare la locul de munca, inovatii, etapele procesului de inovare, succes in inovare, inovare, managementul, managementului, produs, produse, proces, procese, succes, afacere, afaceri, afacerii, organizatie, organizatiei, planificare, planificarea, gestionarea, procesului

„Inovarea este un instrument specific antreprenorilor si se refera la mijloacele prin care acestia valorifica schimbarea ca pe o oportunitate de a dezvolta o afacere diferita sau un serviciu diferit. Inovarea poate fi privita ca o disciplina care poate fi invatata si pusa in practica” – Peter Drucker

A transforma o idee intr-un produs utilizabil pe o piata–tinta este foarte profitabil, dar implica un proces indelungat si complex. Identificarea si intelegerea acestui proces, precum si parcurgerea lui utilizand resursele disponibile, poate face diferenta intre succes si esec.

In contextul in care cererea si consumul de produse si servicii sunt in crestere, companiile sunt din ce in ce mai supuse presiunilor de a face fata schimbarilor specifice sectorului in care activeaza si de a-si dezvolta produsele existente sau de a crea unele noi.

procesul de inovare, proces de inovare, inovare la locul de munca, inovatii, etapele procesului de inovare, succes in inovare, inovare

Exista multe companii care intampina probleme mai ales in faza de dezvoltare, a trecerii de la un concept la produsul pe care sa-l lanseze pe piata. Prin urmare, o intelegere mai buna a procesului de inovare poate fi utila oricarei organizatii in a depasi obstacolele cu care se confrunta si a-si mari oportunitatile de succes.

PROCESUL DE INOVARE – DEFINIRE

Este important a se intelege care este diferenta intre inventie si inovare. O inventie presupune crearea a ceva nou, care nu a mai existat inainte pe piata, pe cand inovarea implica imbunatatirea unui concept sau a unei idei existente, utilizand un proces care incepe cu stadiiile de dezvoltare a ideii, spre un produs viabil care poate fi comercializat.

Procesul de inovare se poate defini ca aplicarea sau introducerea unei noi tehnologii sau metode de a face ceva care sa ajute o organizatie sa ramana competitiva si sa raspunda cererilor clientilor sai tinta.

Procesul de inovare se desfasoara atunci cand organizatia rezolva o problema existenta sau executa un proces actual, caracteristic activitatii companiei, intr-un mod radical diferit, generand beneficii ridicate companiei si celor care sunt responsabili cu executia procesului/beneficiarilor acestuia/ambelor parti. Introducerea unei secvente complet noi intr-un proces de productie existent care creste productivitatea, economisind totodata si resurse financiare si de timp, poate fi considerata un proces de inovare.

In plus fata de introducerea unei abordari sau tehnologii noi, procesul de inovare necesita alocarea de timp pentru o planificare detaliata, precum si suportul top-managementului. Procesul de inovare implica un grad de risc mai ridicat decat imbunatatirile incrementale si necesita un nivel ridicat de schimbari structurale si in cultura organizationala.

STADIILE SI MANAGEMENTUL PROCESULUI DE INOVARE

Pentru a reusi, orice organizatie, indiferent de talia sa, trebuie sa urmeze o succesiune structurata de stadii in procesul de inovare (Figura 1). Va prezentam in continuare una dintre abordarile structurii fazelor unui proces de inovare.

Figura 1. Stadiile procesului de inovare

1. Pregatirea

Acest prim stadiu necesita concentrarea atentiei asupra caracteristicilor, dinamicii si factorilor de influenta din aria de afaceri in care compania doreste sa faca inovare: care este scopul inovarii; ce competitori fac ceva in directia inovarii pe zona analizata; ce rezultate se doreste a fi obtinute.

2. Generarea

Odata ce ati cercetat si inteles contextul in care doriti sa faceti inovare, puteti incepe sa veniti cu ideile care se potrivesc cu elementele pe care le-ati descoperit in faza anterioara si care sunt intr-adevar relevante pentru context.

10

Abonament Premium Trimestrial | Discount 25%!

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei Cumpara
CUPON
4 days left
Detalii abonament

3. Incubarea

Dupa ce ati dezvoltat cateva optiuni, ganditi-va la ele si acordati-va timp pentru a le procesa si a va face o idee mai clara despre acestea, despre utilitatea lor si modul in care le-ati putea integra in procesul de inovare.

4. Evaluarea

In aceasta faza, evaluati optiunile create din mai multe perspective obiective. O abordare recomandata ar fi sa utilizati directiile identificate in faza de pregatire.  In acest fel, va puteti indeplini scopul de a va incadra rezultatul inovarii in contextul actual si puteti oferi clientilor si tuturor partilor interesate ceea ce au nevoie.

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

Register New Account
Shopping cart