Latest Posts
0

Expertiza intr-un domeniu se refera la ansamblul competentelor profesionale de nivel superior, folosite consecvent in rezolvarea unor sarcini critice, caracteristice domeniului. A deveni expert inseamna a va spori eficienta in rezolvarea problemelor specifice domeniului de expertiza. Aceasta eficienta trebuie inteleasa atat din perspectiva exploatarii resurselor si posibilitatilor de care dispune subiectul, cat si prin prisma calitatii produselor pe care acesta le ofera. Un expert va ...

0

Memoria este un proces psihic care consta in intiparirea, recunoasterea si reproducerea senzatiilor, sentimentelor, miscarilor, cunostintelor din trecut. Memoria defineste dimensiunea temporala a organizarii noastre psihice, integrarea ei pe cele trei segmente ale orizontului temporal – trecut, prezent, viitor. Memoria este formata dintr-un ansamblu de sisteme care permit retinerea, stocarea si reproducerea informatiilor. Se diferentiaza doua tipuri de memorie principale: memoria pe termen ...

0

„Inovarea este un instrument specific antreprenorilor si se refera la mijloacele prin care acestia valorifica schimbarea ca pe o oportunitate de a dezvolta o afacere diferita sau un serviciu diferit. Inovarea poate fi privita ca o disciplina care poate fi invatata si pusa in practica” - Peter Drucker A transforma o idee intr-un produs utilizabil pe o piata–tinta este foarte profitabil, dar implica un proces indelungat si complex. Identificarea si intelegerea acestui proces, precum si ...

0

Ideile reprezinta motoarele de dezvoltare a oricarei afaceri si cu certitudine exista numeroase idei bune latente in interiorul oricarei organizatii. Angajatii acestora au cu siguranta propriile idei de imbunatatire in diversele zone care definesc activitatea companiei din care fac parte. Aceste idei se pot referi la noi produse sau servicii, controlul costurilor sau cresterea eficientei. Indiferent care este natura acestor idei si aria lor de acoperire, este responsabilitatea managerilor sa ...

0

Cele Sase Palarii Ganditoare BONO constituie o metoda interactiva in rezolvarea problemelor, ce combina sase moduri de procesare a informatiei. Ele nu sunt etichete pentru tipuri de oameni. Purtand mental fiecare palarie si schimband-o, puteti usor sa va concentrati sau sa va focalizati gandirea intr-o conversatie sau intr-o sedinta pe unul din cele sase moduri de gandire. In gandirea traditionala adversariala, A si B sunt in conflict. Fiecare parte critica punctul de vedere al celuilalt. ...

0

In timp ce un oarecare nivel de stres in activitatea profesionala este firesc, stresul excesiv poate avea impact negativ asupra productivitatii si performantei dumneavoastra si va poate afecta psihic si emotional. Stresul poate ajunge sa faca diferenta intre succesul sau esecul in cariera unei persoane. Pentru a depasi stresul, trebuie mai intai sa il intelegeti, iar cele patru tipuri de stres definite de Albrecht va ajuta in acest sens. Stresul are multe cauze si imbraca multe forme. ...

0

Puteti sa asigurati gestionarea situatiilor de stres sau sa depasiti presiuni uriase, schimbari, confuzii, perioade extrem de stresante, daca folositi ceea ce Toffler a numit Zone de Stabilitate. Crearea Zonelor Toffler pentru echipa dumneavoastra este importanta in managementul stresului, in special in perioadele de schimbare. Schimbarile tehnologice, supraincarcarea la locul de munca, dorinta de a avansa in cariera si alti factori personali determina un nivel ridicat de stres. Angajatii ...

0

Daca pregatiti un program de instruire sau daca doriti sa invatati chiar dumneavoastra ceva, atunci este important sa intelegeti cum functioneaza procesul de memorare pentru a nu va suprasolicita memoria activa. Modelul procesarii informatiei al lui Atkinson si Shiffrin sugereaza ca procesul memorarii presupune inregistrarea informatiilor pe trei niveluri, aferente celor trei tipuri de memorie, fiecare functionand diferit: memoria senzoriala, memoria pe termen scurt sau activa si memoria pe ...

1

Ciclul Comunicarii prezinta sase pasi pentru dezvoltarea si rafinarea discursului si eficienta informarii in transmiterea mesajului catre auditori. Comunicarea poate fi afectata de multi factori perturbatori, care pot fi inlaturati printr-o buna pregatire a mesajului, urmand cei sase pasi specifici Ciclului Comunicarii: enuntarea scopului, pregatirea si codificarea mesajului, transmiterea mesajului, primirea de feedback, realizarea unei analize in urma careia se decodifica feedback-ul si se ...

1

Pentru a avea angajati fericiti, care sa lucreze cu spor si sa promoveze compania ca pe un bun angajator, utilizati Teoria motivationala a lui Herzberg in vederea motivarii acestora. Cercetarea lui Herzberg a aratat ca angajatii percep unii factori ca fiind surse de satisfactie (factori motivationali) si, cu totul alti factori, ca fiind surse de insatisfactie (factori extrinseci). Eliminarea factorilor extrinseci (igienici) se refera la solutionarea problemelor ce duc la ...

1

Decizia de pătrundere pe o piață nouă implică o abordare planificată de distribuire și livrare a mărfurilor sau serviciilor către o noua piață țintă, din aceeași țară sau din străinătate. În importul și exportul serviciilor, se referă la crearea, stabilirea și gestionarea contractelor într-o țară străină. În primul rând este necesară stabilirea unor obiective clare -  decideți ce doriți să obțineți cu proiectul dvs.  și câteva elemente de bază despre cum veți face acest lucru. Detaliile care ...

Recomandat
1

Pentru a vă menține afacerea în funcțiune, trebuie să creșteți constant veniturile. Creșterea veniturilor este un semn al sănătății financiare a unei afaceri, care prin resursele dobândite poate valorifica un număr mai mare de oportunități. Din punct de vedere operațional, acesta decide strategiile dvs. pe termen scurt și lung. Strategiile de poziționare în piață, precum și tacticile de marketing și vânzări  ajută managerii și antreprenorii să își reducă costurile și să își sporească ...

1

Pentru a rămâne relevant și competitiv în mediul dinamic al afacerilor moderne este important să identificați constant noi modalități de a obține mai multă valoare la nivel operațional. Indicatorii reali ai pentru a măsura eficiența operațională sunt alocarea inteligentă a resurselor, rate de utilizare mai mari și o cultură a securității și siguranței în muncă. Pentru a îmbunătăți eficiența și capacitatea operațională este nevoie de un efort combinat care necesită optimizarea proceselor, ...

Recomandat
1

Profitul este obiectivul principal în demersul oricărei firme. Fără să fie profitabilă o companie nu va supraviețui. Analiza de profitabilitate poate ajuta o afacere să identifice problemele și punctele sale forte. De exemplu, care sunt cei mai rentabili clienți, ori cele mai profitabile produse? În funcție de acestea să poată crea o strategie eficientă care să ajute la dezvoltarea unor oferte mai bune și pentru a ține pasul cu tendințele actuale ale pieței, să răspundă nevoilor în continuă ...

1

Fiecare companie are nevoie de clienți, iar găsirea, atragerea și păstrarea acestora sunt elemente cheie în succesul unei afaceri. Pe o piața competitivă, unde consumatorii sunt „răsfățați” cu mii de opțiuni din care să aleagă și în care părerea celorlalți contează, definirea clară a pieței țintă, cunoașterea și atragerea clienților reprezintă primul pas. Convingerea lor poate fi rapidă folosind o forță de vânzări eficientă, iar retenția și construirea unei relații solide cu clienții asigură ...

Recomandat
1

Exista o tendință recentă de a asocia strategia firmei unor practici relativ învechite aplicate perioadelor în care companii putea planifica cu încredere, în condițiile în care se sugerează că mediul de afaceri modern, extrem de volatil - cu accentul pus pe agilitate, adaptabilitate și flexibilitate - face ca o astfel de abordare să fie considerată depășită. Cu toate acestea o astfel de abordare este greșită. Departe de a fi irelevantă, strategia firmei - cel puțin atunci când este coerentă și ...

Recomandat
1

A conduce o afacere implică mai mult decât o idee strălucită și multă muncă. Trebuie să învățați cum să vă gestionați și să vă dezvoltați afacerea. Dezvoltarea afacerii implică procese, strategii și sarcini destinate creșterii și extinderii oportunităților unei companii. Acest lucru ar putea însemna extinderea fizică a afacerii, creșterea veniturilor, sau îmbunătățirea profitabilității prin parteneriate strategice. Dezvoltarea afacerii presupune crearea de valoare pe termen lung pentru ...

1

Produsele și serviciile sunt esența unei organizații. Pentru a asigura performanța și creșterea durabilă a companiei dumneavoastră trebuie să identificați și să dezvoltați acele produse și servicii care răspund cel mai bine nevoilor pieței. Nu puteți face acest lucru fără un cadru operațional care să permită livrarea efectivă a acestor produse și servicii, completat de un sistem de proceduri financiare și a un buget clar care să asigure un cash-flow ce susține profitabilitatea. Funcțiunile de ...

Recomandat
1

Vă puteți dezvolta afacerea găsind modalități pentru creșterea vânzărilor sau căutând noi piețe. Pentru a crește vânzările, poate fi necesar să introduceți produse sau servicii noi, să vă extindeți piața, să vă dezvoltați activitățile de marketing și să instruiți angajații aflați în contact direct cu clienții, fie că este vorba de forța de vânzare sau de departamentul servicii clienți . Marketingul fie că vorbim de cel tradițional sau de cel digital este un instrument eficient care vă ajută în ...

1

Una din problemele comune oricărei companii, ce transcende atât domeniul de activitate, cât și dimensiunea afacerii este motivarea și implicarea angajaților. A avea angajați motivați în organizația dvs. este de neprețuit. Motivarea angajaților se corelează cu succesul unei organizații; motivația este intangibilă, dificil de măsurat și extrem de dificil de controlat, dar foarte ușor de capitalizat dacă este făcută corect. Niciun business nu va oferi managerilor mediul lucru și cultura ...

Recomandat
1

Sunt elementele de marketing digital importante pentru afacerea condusă? Dincolo de analize, studii și rapoarte, răspunsul imediat este unul ușor de identificat doar privind în jur. Câte dispozitive electronice regăsiți? Mai mult, sunt toate șansele să citiți acest material pe mobil. A fi online și conectat la social media a transformat modul în care cumpărăm, modul în care aflăm despre evenimente și, în ultimul an, chiar și modul în care participăm la evenimente sau ne desfășurăm activitatea ...

1

Managementul schimbării este abordarea sistematică ce presupune un set de cunoștințe, instrumente și resurse pentru a face față schimbării. Aceasta implică definirea și adoptarea strategiilor, structurilor, procedurilor și proceselor organizare necesare creșterii capacității companiei de a face față schimbărilor din mediul de afaceri. Managementul eficient al schimbărilor depășește managementul proiectelor și sarcinile tehnice întreprinse pentru a promova schimbări organizaționale și implică ...

1

O afacere în creștere este una care se dezvoltă într-unul sau mai multe moduri. Nu există o singură modalitate pentru a măsura creșterea afacerii așa cum nu există doar o singură direcție de creștere. Dezvoltarea unei afaceri poate însemna, creșterea veniturilor, a vânzărilor, a valorii companie, a profitului, a numărului de angajați sau de clienți. Este important ca toate companiile să experimenteze creșterea, dar tipul de creștere necesar va depinde de stadiul în care se află afacerea. ...

1

Schimbarea poate reprezenta testul final pentru un lider – nicio afacere nu supravietuieste de-a lungul timpului daca nu se reinventeaza. Insa schimbarea fundamentala poate intalni rezistenta chiar din partea celor pe care ii afecteaza cel mai mult: cei care sunt direct implicati in afacere. Prin urmare, schimbarea majora este atat esentiala, cat si incredibil de dificila. Promovarea unei schimbari necesita efort, dar planificarea ei cu grija si bazarea ei pe fundatia potrivita poate ajuta ...

2

Teoriile care impart stilurile de leadership in categorii sunt utile prin prisma faptului ca descriu modul in care acestea functioneaza si se aplica in diferite circumstante, insa, in practica reala a companiilor, lucrurile nu se pot delimita atat de strict. Astfel, un proces continuu de tranzitie intre aceste stiluri este mult mai util si aplicabil, deoarece acopera o plaja mult mai larga a abordarilor necesare in activitatea organizatiilor. Modelul de leadership Tannenbaum-Schmidt este un ...

0

Termenii de leadership si management sunt priviti ca avand multe asemanari si deosebiri in acelasi timp. In unele abordari, sunt considerate concepte sinonime si sunt utilizate frecvent unul in locul altuia in expresii si fraze. Alte abordari considera ca sunt termeni total opusi, sustinand ca nu poti fi un bun manager si un bun lider in acelasi timp. Alte abordari se situeaza la mijloc si considera ca, desi exista o diferenta foarte mare intre management si leadership, o persoana care ...

0

Oamenii de afaceri dau tonul, adeseori, in organizatia lor. Misiunea, viziunea si valorile companiilor sunt de cele mai multe ori o extensie a trasaturilor personale ale proprietarilor afacerilor respective. Acestia isi pot seta obiectivele pentru a se asigura ca toti angajatii merg in aceeasi directie in activitatile in care sunt implicati. Este necesar ca angajatii sa inteleaga scopul din spatele afacerii pentru a-si mari eficienta. Stabilirea obiectivelor este totodata o modalitate ...

0

Problema fundamentala careia companiile trebuie sa-i faca fata in incercarea de a-si planifica strategiile legate de resursele umane este aceea ca trebuie sa coreleze nevoile de schimbare de la nivel organizational cu nevoile angajatilor. In contextul actual, in care isi desfasoara activitatea organizatiile, unde circumstantele tehnologice, economice, politice, precum si valorile socio-culturale sunt in continua schimbare, devine aproape imposibila o abordare clara a procesului de planificare ...

0

In contextul actual in care concurenta este tot mai ridicata si elaborarea unor strategii de mentinere pe piata este un exercitiu tot mai dificil pentru multe companii, un element de diferentiere si un factor cheie de succes vine din zona resurselor umane, cele mai greu de atras si de pastrat resurse. Organizatiile care inteleg ca implicarea reala a angajatilor in activitatea desfasurata sta la baza rezultatelor exceptionale au inclusa in strategia lor sisteme de motivare a personalului. ...

0

Companiile care nu isi urmaresc rezultatele pe termen scurt, ci consolidarea performantei pe termen lung, isi construiesc directiile strategice astfel incat sa asigure valorificarea cat mai eficienta a potentialului uman. Organizatiile care incep sa constientizeze ca un factor esential in mentinerea competitivitatii este identificarea si utilizarea calitatilor native ale angajatilor isi maresc sansele de succes in diferentierea pe piata. Aceasta abordare implica eforturi financiare si de timp ...

0

Exista prejudecati in randul multor manageri cu privire la profilul necesar candidatilor pentru a ocupa postul, deciziile privind angajarea bazandu-se strict pe experienta candidatilor in acel domeniu, studiile absolvite sau pe impresiile primului interviu. Aceste criterii insa nu sunt suficiente pentru a prevedea succesul traseului profesional al unui candidat si nu pot indica daca acestuia i se potriveste un anumit rol din aria functionala in care a fost pregatit. Atunci cand nu isi pot ...

Register New Account
Reset Password
Shopping cart