A FI LA CURENT CU EVOLUTIA DOMENIULUI DE ACTIVITATE

0
tendintele pietei; identificarea oportunitatilor; surse de informare in afaceri

Identificarea oportunitatilor in afaceri presupune a fi la curent cu tendintele pietei si a alege cele mai bune surse de informare in afaceri. Desi activitatea de informare cu privire la evolutia domeniului de profil sau a pietelor de interes pare o sarcina suplimentara, care nu face decat sa va incarce lista de activitati, aceasta prezinta beneficii importante:

  • Imbunatatirea procesului de luare a deciziilor, identificarea facila a amenintarilor si oportunitatilor si dobandirea unui avantaj competitiv, care contribuie la definirea strategiei organizatiei si in activitatea de identificare si valorificare a oportunitatilor de vanzari;
  • Consolidarea puterii concurentiale prin dezvoltarea expertizei in activitatea profesionala, dobandind astfel respectul si recunoasterea celor din jur. Pentru pozitia de lider, acestea au o valoare incomensurabila.
  • Informarea asupra schimbarilor ce necesita a fi gestionate in viitor.

SURSE DE INFORMARE IN AFACERI

Pentru a va mentine la curent cu evolutiile sectorului in care va desfasurati activitatea, este foarte important sa identificati cele mai utile surse de informatii specifice.

  1. Surse traditionale:
    • Identificarea unui mentor – in cadrul organizatiei din care faceti parte. Acesta va poate sustine in dezvoltarea carierei, dar va poate si furniza informatii interne valoroase si va poate dezvolta capacitatea de a le intelege.
    • Organizatiile de comert – in sectorul dumneavoastra de activitate, pot exista una sau mai multe organizatii de comert cu care puteti colabora, fiindu-va utile prin publicatiile si alte surse de informare pe care le pot furniza, precum si prin oportunitatile de creare a legaturilor in mediul de afaceri.
    • Evenimentele si conferintele sunt elemente utile in procesul de cunoastere a competitorilor, a noilor produse de pe piata si a tendintelor din industrie. De asemenea, acestea pot furniza oportunitati valoroase de creare a legaturilor de afaceri.
    • Networking-ul direct – este una din cele mai productive modalitati de a va mentine la curent cu privire la evenimentele si tendintele din sectorul dumneavoastra de activitate. Dispuneti astfel de o gama vasta de oportunitati in vederea crearii de noi cunostinte si relatii, persoanele aflate in legatura directa cu domeniul dumneavoastra de activitate fiind prima optiune in crearea relatiilor, dar si furnizorii, clientii sau alte persoane din domenii adiacente.
  2. Surse online:
    • Blog-uri – nu au doar o abordare informala, ca pana acum, multi bloggeri fiind apreciati pentru profesionalismul si opiniile lor. O cautare online folosind cuvinte cheie specifice domeniului dumneavoastra de activitate va identifica bloguri de calitate cu informatii relevante. Puteti utiliza de asemenea Technorati, un serviciu respectabil de ierarhizare a blogurilor.
    • Twitter – reprezinta o sursa utila de informare si identificare a liderilor si organizatiilor din aria dumneavoastra de activitate cu privire la evenimentele si tendintele din domeniu. Utilizati aceasta retea de socializare pentru a gasi persoane cu care puteti realiza legaturi profesionale si de la care puteti obtine informatii importante.
    • LinkedIn – prin folosirea acestui instrument, puteti crea conexiuni cu colegi, grupuri de comert si lideri din industrie. Puteti, de asemenea, sa deveniti membri in grupuri specifice unui anumit domeniu de activitate si sa accesati informatii actualizate de la persoane sau companii.
    • Alerte Google – puteti utiliza acest serviciu cand informatii ce contin anumite cuvinte cheie sunt indexate de motorul de cautare Google. Avantajul folosirii alertelor Google este dat de faptul ca nu mai este necesar sa cautati online site-uri cu informatii din industrie.
    • Forum-uri – sunt o sursa complexa de informatii specifice pentru anumite domenii de activitate, discutiile cu alti specialisti din aria dumneavoastra profesionala ajutandu-va sa construiti relatii si sa dezvoltati abilitati.

ACORDAREA TIMPULUI NECESAR DOCUMENTARII SI IMPARTASIREA INFORMATIILOR DESPRE TENDINTELE PIETEI

Odata identificate cele mai utile surse de informare, este necesar sa va planificati timpul ca sa le valorificati in mod optim. Programati-va timp, zilnic sau saptamanal, pentru a va documenta sau pentru a crea relatii profesionale si angajati-va in respectarea acestui program. Valorificati instrumente care sa va ajute la optimizarea timpului, precum strategii de citire sau citirea rapida.

Impartasirea informatiilor si tendintelor dintr-un domeniu de activitate poate crea, in unele situatii, un mediu pozitiv de invatare si de dezvoltare profesionala.

Pentru a impartasi informatii cu membrii echipei, puteti aloca cateva minute la inceputul sedintelor saptamanale cu acestia sau puteti posta articole in publicatiile companiei sau folosind blog-ul personal.

Mentinerea la curent cu evenimentele din domeniul dumneavoastra de activitate va deveni eficienta doar daca valorificati informatiile dobandite. Asadar, nu stocati cunostintele dobandite, ci folositi-le pentru a valorifica oportunitati, a reduce amenintari si a lua decizii mai bune.

CONCLUZII

Este foarte important sa fiti la curent cu evenimentele si tendintele din aria dumneavoastra profesionala, intrucat va veti dezvolta si veti castiga respectul echipei, dobandind o pozitie din care puteti valorifica mai bine oportunitatile.

Cu toate acestea, pentru a nu va supraincarca cu informatii este important sa va programati perioadele de informare, zilnic sau saptamanal si sa eliminati sursele de informare de calitate indoielnica.

Register New Account
Reset Password
Shopping cart