MODELUL FELDER-SILVERMAN – intelegerea preferintelor de invatare

0
stiluri de invatare; metode de invatare; capacitatea de invatare

Oamenii au stiluri diferite de invatare si intelegand modul in care se acumuleaza cunostinte si abilitati, veti putea valorifica la maxim potentialul dumneavoastra de invatare si al subalternilor dumneavoastra. In plus, comunicarea va fi mai eficienta, utilizand instrumente specifice fiecarui stil de invatare. Daca intelege stilurile de invatare si aplica metode de invatare, orice individ isi poate optimiza capacitatea de invatare. Fara a lua in considerare conditiile de mediu, Modelul Felder-Silverman diferentiaza intre patru tipuri de procesare a informatiei (activ sau reflexiv, concret sau intuitiv) si patru tipuri de suport de invatare (vizual sau verbal, secvential sau global).

ORIGINEA CONCEPTULUI

Unul dintre cele mai utilizate modele de invatare este Indexul stilurilor de invatare, dezvoltat de Dr. Richard Felder si Barbara Soloman la sfarsitul anilor 1980, care se bazeaza pe modelul stilurilor de invatare realizat de Dr. Felder si Linda Silverman. Felder recomanda o abordare polivalenta a procesului de instruire care sa includa invatarea activa, experientiala, colaborativa si centrata pe cel instruit, astfel incat sa acopere o gama vasta de preferinte de invatare.

DESCRIEREA CONCEPTULUI

Conținut rezervat membrilor

Vă rugam să vă logați pentru a accesa articolul!

Register New Account
Reset Password
Shopping cart