INVATAREA CONTINUA – DEZVOLTAREA ABILITATILOR ECHIPEI

2
dezvoltarea angajatilor, invatarea continua, invatare continua, perfectionare profesionala, procesul de invatare, dezvoltarea angajatilor, dezvoltarea abilitatilor profesionale, eficienta echipei, capacitatea de a invata, imbunatatirea cunostintelor

Invatarea continua si dezvoltarea angajatilor si a abilitatilor lor profesionale sunt elemente esentiale pentru a asigura eficienta echipei si a proiectelor dezvoltate de aceasta, in special in conditiile in care totul se schimba si cunoasterea reprezinta o resursa fundamentala a companiilor.

La nivel individual, invatarea continua consta in extinderea capacitatii de a invata prin actualizarea regulata a competentelor si prin imbunatatirea cunostintelor. Invatarea continua la locul de munca presupune sa va priviti experientele ca pe o oportunitate de invatare si sa va reexaminati valorile, metodele, etica si practicile.

invatarea continua, invatare continua, perfectionare profesionala, procesul de invatare, dezvoltarea angajatilor, dezvoltarea abilitatilor profesionale, eficienta echipei, capacitatea de a invata, imbunatatirea cunostintelor

Totusi, de multe ori managerii se confrunta cu rezistenta angajatilor in a se dezvolta. Pentru a stimula interesul pentru procesul de invatare managerul trebuie sa comunice clar relevanta acestuia in atingerea obiectivelor profesionale, personale si organizationale. Invatarea continua este insa un proces bi-directional ce presupune, pe langa participarea activa a angajatilor, si implicarea managementului organizatiei, intrucat feedback-ul furnizat de angajati necesita a fi monitorizat si analizat din perspectiva unei dezvoltari permanente.

Invatarea continua mentine angajatii concentrati si motivati. Organizatiile care nu investesc suficient in dezvoltarea cunostintelor personalului se vor confrunta adesea cu un grad ridicat de insatisfactie din partea angajatilor si vor pierde hrani dorinta acestora de a pleca.

CULTURA ORGANIZATIONALA BAZATA PE INVATAREA CONTINUA

Multe companii vorbesc despre crearea unei culturi organizationale bazate pe invatare si dezvoltare continua. Dar ce anume le opreste sa creeze acest tip de cultura? In zilele noastre toata lumea este ocupata si coplesita de proiecte, termene limita, intalniri, e-mailuri etc. Rezolvarea problemelor imediate castiga teren, in defavoarea obiectivelor pe termen lung, cum ar fi instruirea angajatilor.

Pentru a va transforma compania intr-un promotor al invatarii continue literatura de specialitate recomanda: solutionarea sistematica a problemelor, experimentarea cu noi abordari ale activitatilor, invatarea din experientele anterioare si de la alte companii, transferul de informatii in intreaga organizatie.

Fara stimularea procesului de invatare continua a angajatilor, companiile reitereaza practici depasite, fac modificari superficiale si produc schimbari pe termen scurt.

10

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

Pentru ca o organizatie si echipele din cadrul sau sa se dezvolte si sa valorifice noi oportunitati este important ca angajatii sa isi imbunatateasca continuu abilitatile si cunostintele pentru a spori eficienta activitatilor desfasurate.

FACTORI CARE IMPIEDICA INVATAREA CONTINUA

Potrivit pedagogului american Malcolm Knowles, adultii sunt egocentrici in procesul de invatare si doresc sa cunoasca relevanta procesului  de invatare inainte de a-si insusi anumite informatii. Unii angajati se pot simti ofensati atunci cand li se propune imbunatatirea abilitatilor actuale!

De aceea, managerii trebuie sa parcurga trei etape importante:

🔵 Etapa 1 – Intelegerea factorilor care ii fac pe angajati sa evite activitatile de invatare si dezvoltare a abilitatilor:

  • Lipsa de timp – pentru multi angajati aceste activitati nu sunt prioritare, iar in conditiile in care activitatile lor curente le ocupa tot timpul, cel mai probabil se vor opune sau vor amana invatarea si dezvoltarea de noi abilitati.
  • Lipsa structurarii informatiilor – membrii echipei constientizeaza ca este necesara invatarea continua pentru a-si actualiza cunostintele din domeniul de activitate, dar probabil nu stiu cu ce sa inceapa.
  • Increderea scazuta – daca angajatii au esuat in a dobandi noi cunostinte in trecut, cel mai probabil vor ezita de teama de a nu inregistra un nou esec.

🔵 Etapa 2 – Motivarea echipei sa adopte un stil benefic de invatare si dezvoltare a abilitatilor printr-un set de strategii:

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

Register New Account
Shopping cart