CICLUL COMUNICARII – 6 pasi pentru o comunicare mai buna

1
ciclul comunicarii; eficienta informarii; rafinarea discursului

Ciclul Comunicarii prezinta sase pasi pentru dezvoltarea si rafinarea discursului si eficienta informarii in transmiterea mesajului catre auditori. Comunicarea poate fi afectata de multi factori perturbatori, care pot fi inlaturati printr-o buna pregatire a mesajului, urmand cei sase pasi specifici Ciclului Comunicarii: enuntarea scopului, pregatirea si codificarea mesajului, transmiterea mesajului, primirea de feedback, realizarea unei analize in urma careia se decodifica feedback-ul si se trag concluziile aferente, iar in cele din urma schimbarea sau imbunatatirea mesajului.

ORIGINEA CONCEPTULUI

Teoria Ciclului Comunicarii a fost elaborata in 1972 de psihologul social Michael Argyle (1925-2002), urmarind intelegerea, explicarea si previzionarea modului in care se desfasoara procesul de comunicare. Potrivit autorului modelului, comunicarea poate fi compromisa de anumiti factori (bariere de comunicare) de natura fizica, psihologica sau semantica:

  • Bariere fizice – tin de faptul ca mesajul nu este auzit sau citit clar;
  • Bariere psihologice – apar atunci cand intre emitator si receptor nu exista o relatie de incredere sau de respect;
  • Bariere semantice – tin de utilizarea unor elemente de limbaj superioare nivelului de comprehensiune al interlocutorilor.

Conținut rezervat membrilor

Vă rugam să vă logați pentru a accesa articolul!

Register New Account
Reset Password
Shopping cart