CICLUL COMUNICARII – 6 PASI PENTRU O COMUNICARE MAI BUNA

Ciclul Comunicarii prezinta sase pasi pentru dezvoltarea si rafinarea discursului si eficienta informarii in transmiterea mesajului catre auditori.

Comunicarea este un lucru înnăscut pentru ființele umane și există multe forme de comunicare, fiind baza interacțiunilor umane. Este prezentă în fiecare cuvânt și expresie, atât fizică, cât și virtuală. Ciclul Comunicării este o paradigmă care descrie procesul de comunicare între două sau mai multe persoane. Cele cinci componente principale ale modelului ciclului comunicării sunt următoarele:

  • Expeditorul – persoana care transmite informații către un destinatar
  • Conținutul – mesajul transmis de expeditor către destinatar
  • Canalul de comunicare – modul de transmitere a mesajului (de exemplu, voce, scris, online etc.)
  • Destinatarul – persoana care primește mesajul sau informația de la expeditor
  • Răspunsul – feedback-ul receptorului la mesajul primit de la expeditor

Comunicarea poate fi afectata de multi factori perturbatori, care pot fi inlaturati printr-o buna pregatire a mesajului, urmand cei sase pasi specifici Ciclului Comunicarii: enuntarea scopului, pregatirea si codificarea mesajului, transmiterea mesajului, primirea de feedback, realizarea unei analize in urma careia se decodifica feedback-ul si se trag concluziile aferente, iar in cele din urma schimbarea sau imbunatatirea mesajului.

ciclul comunicarii, tipuri de comunicare, teoria ciclului comunicarii, procesul de comunicare, bariere de comunicare, comunicarea, mesaj, mesajului, discurs, transmiterea mesajului, transmiterea mesajelor

ORIGINEA CONCEPTULUI

Teoria Ciclului Comunicarii a fost elaborata in 1972 de psihologul social Michael Argyle (1925-2002), urmarind intelegerea, explicarea si previzionarea modului in care se desfasoara procesul de comunicare. Potrivit autorului modelului, comunicarea poate fi compromisa de anumiti factori (bariere de comunicare) de natura fizica, psihologica sau semantica:

🔵 Bariere fizice – tin de faptul ca mesajul nu este auzit sau citit clar;

🔵 Bariere psihologice – apar atunci cand intre emitator si receptor nu exista o relatie de incredere sau de respect;

🔵 Bariere semantice – tin de utilizarea unor elemente de limbaj superioare nivelului de comprehensiune al interlocutorilor.

In depasirea acestor bariere, Ciclul Comunicarii devine un instrument esential, pe care trebuie sa il imbunatatim continuu in vederea transmiterii eficiente a mesajului.

CICLUL COMUNICARII – Mod de abordare – Rafinarea discursului si eficienta informarii

Ciclul Comunicarii constituie o lista de intrebari de verificare, utila in comunicarea cu auditoriul si eficienta informarii. Puteti aplica acest instrument in orice situatie care implica comunicare, dar este extrem de util pentru pregatirea comunicarilor complexe, cum ar fi materialele de marketing sau prezentarile catre diferite parti interesate (actionari, potentiali clienti, parteneri etc.).

ciclul comunicarii; eficienta informarii; rafinarea discursului
Fig.1 Ciclul Comunicarii

Pasul 1 – Enuntarea scopului

  • Cu cine comunic?
  • Ce mesaj incerc sa transmit si ce incerc sa realizez cu el?
  • De ce vreau sa transmit acest mesaj? Este necesar sa-l transmit tututor?
  • Cum vreau sa se simta auditoriul?
  • Ce are nevoie auditoriul ca sa inteleaga?
  • Ce vreau sa faca auditoriul cu aceasta informatie?
10

Abonament Premium Trimestrial | DISCOUNT 25%

200+ instrumente de management | 20+ chestionare de autoevaluare | 4.500 grafice de performanta pentru 35 sectoare / 180 sub-sectoare economice (12 ani) | 35+ indicatori macroeconomici regionali (7 tari, 10 ani) | Discount la achizitii studii de piata -15% | 1.200 KPI & KRI generali – denumire | 50 K profile companii cu date de contact
337 lei450 lei CUMPARA ACUM!
Foloseste codul: VIRTUAL25
25% DISCOUNT

Pasul 2 – Pregatirea si codificarea mesajului

  • Care este cel mai bun mod de a comunica mesajul?
  • Ce nivel/tip de limbaj ar trebui sa folosesc?
  • Auditoriul are informatii de baza despre subiect?
  • Auditoriul va avea nevoie de resurse pentru a-mi intelege mesajul?
  • Exprim emotii in mesaj? Daca da, ce fel de emotii?
  • In ce fel ii va afecta mesajul pe interlocutori?

In urma enuntarii si codificarii mesajului este important ca acesta sa ramana:

  • Clar;
  • Complet;
  • Concis;
  • Coerent;
  • Politicos.

Pasul 3 – Transmiterea mesajului

Conținut rezervat membrilor

Creați un cont GRATUIT pentru a accesa restul informatiilor!

Dacă aveți deja cont folosiți formularul de mai jos pentru a vă loga.

Register New Account
Shopping cart