KPI – KRI: TURISM SI CALATORII

33.

Turism și Călătorii

KPI – Indicatori de performanță & KRI – Indicatori de rezultat
  • Care sunt indicatorii de performanță (KPI) È™i de rezultat (KRI) în sectorul Turism È™i Călătorii È™i cum se calculează aceÈ™tia?
  • Care sunt cei mai importanÈ›i KPI pentru firmele din sectorul Turism È™i Călătorii?
  • De ce au nevoie de KPI organizaÈ›iile din sectorul Turism È™i Călătorii?

Am consolidat în această pagină răspunsurile la toate aceste întrebări, axându-ne pe indicatorii de performanță și de rezultat (cu definiții și formule) aplicabili companiilor din sectorul Turism și Călătorii.

Performanța organizației reprezintă rațiunea de a fi a multor manageri și antreprenori. Deși țelul este înalt, el rămâne de cele mai multe ori la nivel declarativ. De ce? Întrucât elementul cheie în această direcție – stabilirea unor indicatori de performanță adecvați domeniului de activitate al firmei și specificului fiecărui departament – este uneori subestimat și de cele mai multe ori insuficient implementat. O astfel de reticență managerială este riscantă, deoarece un set de indicatori de performanță bine pus la punct poate fi piatra de temelie a dezvoltării unei organizații, iar lipsa KPI-ilor va pune în dificultate compania în situații de incertitudine/ instabilitate economică sau criză.

  • Indicatorii de Performanță (Key Performance Indicators) reflectă elemente operaÈ›ionale privitoare la modul în care se desfășoară activitatea unei companii, cât de bine realizează aceasta ceea ce este necesar pentru atingerea rezultatelor dorite. Prin urmare ei trebuie să analizeze zonele care conduc în mod direct afacerea spre obiectivele stabilite È™i nu se referă la a măsura obiective finale, ci la performanÈ›a acÈ›iunilor precise care conduc la atingerea acestora.
  • Indicatorii de Rezultat (Key Results Indicators) oferă o imagine de ansamblu asupra rezultatelor acÈ›iunilor, asupra progreselor realizate în atingerea obiectivelor companiei, indicând doar efectele măsurilor aplicate, nu È™i cauzele acestora.

Este importantă urmărirea obiectivelor finale, prin stabilirea Indicatorilor de Rezultat, însă nu se va putea ști ce anume a determinat/ împiedicat atingerea obiectivelor dacă nu sunt monitorizate activitățile necesare îndeplinirii lor; iar pentru aceasta este nevoie de stabilirea Indicatorilor de Performanță. Prin corelarea KRI cu KPI se poate obține o imagine a relaționărilor între diferite activități realizate zilnic și efectele lor.

Necesitatea utilizării de KPI în sectorul Turism și Călătorii

Indicatorii cheie de performanță (KPI) sunt esențiali pentru un operator din sectorul Turism și Călătorii deoarece reflectă eficiența operațiunilor și a eforturilor de marketing. Având un set clar și măsurabil de indicatori companiile pot identifica mai ușor nevoile și dorințele clienților, dar și eventualele schimbări în comportamentul acestora în ceea ce privește destinațiile de călătorie sau bugetul alocat vacanțelor. De asemenea, prin utilizarea indicatorilor de performanță companiile pot obține și alte beneficii, printre care:

  • îmbunătățirea procesului decizional: un set de KPI ajută companiile să ia decizii în cunoÈ™tință de cauză, bazate pe indicatori cuantificabili, a căror dinamică poate fi monitorizată în timp
  • stabilirea obiectivelor: indicatorii de performanță ajută la identificarea obiectivelor pe termen scurt È™i lung, precum È™i a paÈ™ilor necesari pentru a le îndeplini
  • îmbunătățirea loialității clienÈ›ilor: folosind KPI pentru măsurarea loialității clienÈ›ilor companiile vor înÈ›elege mai bine aÈ™teptările È™i nevoile acestora È™i astfel își pot concentra eforturile pentru a asigura o mai bună retenÈ›ie
  • creÈ™terea cotei de piață: indicatorii de performanță pot fi folosiÈ›i de către companii pentru identificarea È™i (de dorit) valorificarea de noi oportunități pe piață
  • creÈ™terea profiturilor: prin măsurarea indicatorilor de performanță companiile pot identifica ariile care cauzează risipă È™i pot lua decizii informate pentru a creÈ™te profiturile
  • creÈ™terea adaptabilității: prin definirea È™i implementarea unui set de indicatori de performanță monitorizaÈ›i periodic companiile pot obÈ›ine o anumită capacitate de previziune È™i devin flexibile în adaptarea strategiilor în funcÈ›ie de necesități
  • asigurarea unui avantaj competitiv: prin definirea, implementarea È™i monitorizarea indicatorilor de performanță companiile pot înÈ›elege mai bine cum se situează în raport cu concurenÈ›ii lor, pot identifica domeniile în care ar putea avea un avantaj sau un dezavantaj competitiv È™i își pot ajusta strategia în consecință

Indicatorii de performanță sunt un instrument eficient de a urmări progresul și de a identifica funcțiunile în care se impun anumite ajustări. Indicatorii de performanță ajută la identificarea celor mai profitabile direcții de acțiune, la păstrarea clienților loiali, la măsurarea satisfacției clienților, la monitorizarea eficienței campaniilor de marketing și a politicilor de vânzări.

Top 10 criterii de performanță pentru sectorul Turism și Călătorii

  1. Volumul de rezervări – contabilizează numărul de rezervări sau achiziÈ›ii de pachete turistice È™i ajută la măsurarea eforturilor de marketing È™i vânzări ale furnizorului de servicii turistice.
  2. Gradul de satisfacÈ›ie a clienÈ›ilor – reflectă capacitatea companiei de a răspunde aÈ™teptărilor clienÈ›ilor cu privire la experienÈ›a pe care o au cu agenÈ›ia de turism È™i arată dacă eforturile întreprinse se aliniază cu aÈ™teptările publicului-È›intă.
  3. Valoarea medie a rezervării – indică suma medie achitată pentru fiecare rezervare sau achiziÈ›ie efectuată pentru pachetele turistice È™i evidenÈ›iază randamentul financiar al activității.
  4. Durata medie a sejurului – măsoară durata medie a sejururilor rezervate prin intermediul operatorului de turism È™i reflectă tipurile de călătorii preferate de grupul-È›intă (city-break, circuit turistic etc.).
  5. Cheltuieli medii de călătorie – măsoară suma medie cheltuită de turiÈ™ti pentru călătoriile lor È™i poate reflecta bugetul mediu pe care grupul-È›intă îl are la dispoziÈ›ie.
  6. Rata de retenÈ›ie a clienÈ›ilor – indică numărul de clienÈ›i care apelează din nou la serviciile agenÈ›iei de turism È™i reflectă gradul de loialitate al bazei lor de clienÈ›i.
  7. Rata de anulare a sejururilor – măsoară procentul de călătorii care sunt anulate după ce a fost făcută rezervarea È™i ajută companiile să identifice eventualele probleme care pot diminua satisfacÈ›ia clienÈ›ilor în raport cu serviciile oferite.
  8. Productivitatea angajaÈ›ilor – redă numărul de rezervări efectuate de fiecare angajat. O productivitate ridicată este esenÈ›ială pentru a maximiza profitabilitatea.
  9. Traficul website-ului – măsoară numărul de vizitatori ai site-ului web al operatorului turistic È™i indică eficienÈ›a eforturilor de marketing .
  10. Rata de conversie – măsoară numărul de vizitatori ai website-ului care efectuează o achiziÈ›ie sau programează o rezervare È™i indică eficienÈ›a website-ului în ceea ce priveÈ™te transformarea vizitatorilor în clienÈ›i.

În general acești indicatori cheie de performanță oferă o imagine de ansamblu a eficienței și capacității de dezvoltare a unei companii active în sectorul Turism și Călătorii. Prin monitorizarea atentă a acestor indicatori compania poate identifica ariile funcționale care necesită îmbunătățire și pot adopta măsuri corective pentru a-și eficientiza activitatea.

KPI & KRI: TURISM ȘI CĂLĂTORII

Vreți un set de adaptat organizației dumneavoastră?

Având o soluție KPI personalizată puteți obține o imagine mai precisă a performanței și a progreselor înregistrate, în vederea atingerii obiectivelor.

Loading
Register New Account
Shopping cart